Pagina's

31 oktober 2009

Bart Moeyaert - Graz




Wat? Het zoeken van de apotheker.

Wie? Bart Moeyaert (Brugge, 1964) is schrijver en dichter.

Genre: novelle

Sterren: ***


Ik stopte de kaart terug in de portefeuille, alsof ik mezelf nog probeerde wijs te maken dat ik niets had opgemerkt, maar een paar tellen later al keek ik opnieuw en dichtbij en ik geloofde mijn ogen niet. Er zijn jongens die rozen en Krapfen en sinaasappels kopen, en die eruitzien als buitengewoon mooie meisjes.


Recensie: Een apotheker is bijna getuige van een ongeval. Hij denkt dat het meisje - ze blijkt later een jongen - dood is. Het voorval confronteert hem met niet zozeer met de dood, als wel met zijn eigen leven, dat vooral bestaat uit altijd hetzelfde. Kan hij dat doorbreken? Mooie novelle van jeugdauteur en dichter Bart Moeyaert.

Links: mooie homesite - wikipedia - in gesprek met 8weekly - recensies van Humo, CJP, Recensieweb en Cutting Edge
Google Maps: Graz op de wereldkaart

Graz van Bart Moeyaert verscheen bij Querido in 2009.
103 pagina's, isbn 9789021435497

Geen opmerkingen: