Pagina's

21 juli 2013

Dimitri Verhulst - De laatkomer



Hoewel volkomen opzettelijk, is het zeer tegen mijn zin dat ik iedere nacht opnieuw in mijn bed schijt. Mij te verlagen tot deze zelfonterende daad is waarlijk de lastigste consequentie van de ietwat zotte levensweg die ik op mijn oude dag ben ingeslagen.

***

Désiré Cordier heeft besloten te doen alsof hij dement wordt, en hij heeft er nog zijn plezier in ook. Dat is het originele uitgangspunt van De laatkomer, de nieuwe roman van Dimitri Verhulst. Na een mislukte poging het Vlaams-nationalisme op de korrel te nemen, keert hij terug naar een genre waar hij wel goed in is: de pijnlijke humor die we ook kennen uit De helaasheid der dingen. Het knisperende en frisse taalgebruik is er uiteraard weer bij, het snedige is er daarentegen een beetje af.


De laatkomer van Dimitri Verhulst verscheen bij Atlas Contact in 2013.
140 blz, isbn 97890x25441463

Geen opmerkingen: